Субота, 24.06.2017, 00:13
Вітаємо на сайті САШБ! Гость | RSS

Славутицька асоціація шкільних бібліотекарів

Оголошення та новини

Головна » Доска объявлений » Новини освіти » Освіта України

Центр моніторингу столичної освіти дослідив вміння столичних школярів читати
Информация | 03.04.2008, 20:53
Центр моніторингу столичної освіти дослідив вміння столичних школярів читати
 
12 грудня 2007 року Центр моніторингу столичної освіти провів дослідження рівня сформованості навичок читання та розуміння тексту учнів 4-х класів закладів освіти міста Києва з українською мовою навчання.
 
У дослідженні взяли участь 16 тисяч 956 учнів Києва. Про це повідомив заступник голови КМДА Віталій Журавський. Він розповів, що для проведення дослідження Центр моніторингу столичної освіти спільно з районними управліннями освіти провів навчання 815 інструкторів – учителів загальноосвітніх навчальних закладів. Про це повідомляє прес-служба КМДА.
 
«Безпосередньо дослідження тривало 40 хвилин. Ми з’ясували вміння учнів знаходити інформацію в тексті, інтерпретувати прочитане та оцінювати інформацію відповідно до власного життєвого досвіду.
Дітям запропонували прочитати текст художнього стилю обсягом 330–360 слів. До текстів учням запропонували виконати 12 завдань: перші вісім завдань – з вибором однієї правильної відповіді, останні чотири – з короткою або розгорнутою відповіддю», - розповів Віталій Журавський.
 
За словами заступника голови КМДА, результати тестування показали, що у випускників початкової школи добре сформовані вміння щодо читання й усвідомленого розуміння тексту. За 12-бальною системою оцінювання учні 4-х класів виконали завдання тесту переважно на достатньому та високому рівнях.
 
Віталій Журавський розповів, що складність у дітей викликало завдання визначити, якою подією закінчується твір (тільки 63% учнів виконали завдання правильно). Типова помилка, яку допускали школярі, - замість головної думки визначали тему твору.
 
«Крім тестування школярів, ми також провели анкетування. У проведеному дослідженні аналізувалися чинники, які впливають на формування навичок розуміння тексту: читання в сім’ї, дозвілля школярів, читацький інтерес, організація читання в школі, майстерність учителя, швидкість читання, навчальна мотивація, індивідуальні особливості читача. За результатами опитування, 60,4% батьків зазначили, що читають з дітьми кілька разів на тиждень. Майже так само відповіли й опитані учні (57,0%). 60% опитаних батьків вважають кінцевим результатом читання розуміння дитиною прочитаного», - сказав пан Журавський.
 
Він додав, що дослідження встановило: чим старші батьки, чим вищий рівень освіти, тим частіше вони скеровують процес читання дітей, формуючи навички свідомого читання.
 
Центр моніторингу столичної освіти визначив перелік чинників, які формують читацьку грамотність учнів: популяризація книжки, тиждень книжки, позакласне читання, виставки книжок, зустрічі з письменниками, додаткові заняття з учнями, які мають низький рівень сформованості навичок читання (81,8% вчителів систематично додатково займаються з такими учнями).
 
«Загалом ми визначили, що випускники початкової школи добре вміють:
  • знаходити в тексті ті частини, в яких міститься відповідь на запитання, що стосується фактичного розуміння змісту прочитаного;
  • знаходити конкретну інформацію в тексті; інтерпретувати прочитане;
  • установлювати правильну послідовність подій;
  • визначати характер героїв;
  • працювати з простими інструкціями, які вимагають від учня виконання тільки однієї дії.
Однак учням важко
  •  послідовно й логічно письмово викладати власну думку;
  • установлювати причинно-наслідкові зв’язки між подіями та вчинками героїв;
  • знаходити відповіді на запитання, порівнюючи конкретну подію із загальним контекстом;
  • визначати в тексті головну думку;
  • використовувати інформацію в ситуаціях, наближених до життєвих;
  • розуміти підтекст прочитаного й робити висновки відповідно до отриманої інформації;
  • розуміти й пояснювати лексичні значення слів відповідно до контексту;
  • розуміти інструкції та виконувати завдання відповідно до них;
  • аналізувати умову завдання та запропоновані до нього варіанти відповідей»,

- підкреслив Віталій Журавський. Він наголосив, що дослідження дало можливість визначити найкращі методики навчання для учнів молодшої школи. Це дозволить вдосконалити систему викладання в 1-4 класах столичних шкіл.

Київська мiська державна адмiнiстрацiя
kmv.gov.ua
Добавил: admin | Контактное лицо: admin
Просмотров: 1045 | Размещено до: 03.05.2008 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Друзья сайта

 
 
 
 
Каталог@Mail.ru - каталог ресурсов интернет Отрок.ua - Православный журнал для молодёжи  
Статистика
Наше опитування
Чи може інформація із Internet замінити користування бібліотеками?
Всього відповідей: 672
Міні-чат
Copyright MyCorp © 2017