ПРОГРАМА КРУГЛОГО СТОЛУ
“СУЧАСНИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПРОСТІР:
ВПЛИВ НА ВНУТРІШНІЙ СВІТ І ПОВЕДІНКУ ДИТИНИ”
19 лютого 2008 р.
Загальноміський бібліотечно-інформаційний центр
Організатори: Славутицька асоціація шкільних бібліотекарів
Міський методичний центр
Соціально-психологічний центр
Загальноміський бібліотечно-інформаційний центр
Учасники: Бібліотекарі навчальних закладів
Заступники директорів з виховної роботи
Керівники методичних об’єднань класних керівників
Керівники методичних об’єднань класних керівників
Шкільні психологи
Представники батьківської громадськості
П Р О Г Р А М А
№ п/п |
Тема виступу |
Відповідальний |
1. |
Вступне слово |
Л.А.Колосай, голова САШБ,
методист ММЦ |
2. |
К.І. Дроздова,
методист ММЦ з виховної роботи | |
3. |
Інформаційні повідомлення:
- телебачення: інформаційний помічник, чи джерело агресії?
- чим небезпечні комп’ютерні ігри?
- діти в полоні реклами -
- Інтернет, або “інформаційний наркотик” |
Я.Є.Іванова,
завідуюча бібліотекою ліцею
Н.М.Примаченко,
завідуюча бібліотекою ЗОШ № 3
Н.П. Дмитренко,
завідуюча бібліотекою ЗОШ
№ 4
Т.Е.Ярова,
завідуюча бібліотекою ЗОШ № 1 |
4. |
Ю.Ф. Акименко, заступник директора, практичний психолог Соціально-психологічного центру
Т.С.Дубина, соціолог Соціально-психологічного центру | |
5. |
Колективна дискусія “Як уберегти дитину від негативного інформаційного впливу” |
|
6. |
Формування пропозицій круглого столу. |
|
Діти в інформаційному просторі
(Рекомендаційний список літератури)
-
Бовть О.Б. Комп’ютерні ігри та дитяча агресивність. Випадковий зв’язок чи прикра закономірність? // Педагогіка і психологія. – 2002. - № 1-2. – С.110-116
-
Богач О. Вплив ЗМІ на старшокласників // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2005. - № 1. – С.56-61
-
Бондар Ю. Інформаційний простір національних держав у контексті проблем сучасної глобалізації: Засоби масової комунікації // Освіта і управління. – 2004. - № 3-4. – С.75-81
-
Бондаровська В. Комп’ютер удома // Завуч. – 2003. – № 7. – С.13-15
-
Бондаровська В. Стан інформаційно-психологічної безпеки в Україні: Вплив на моделі поведінки підростаючого покоління // Психолог. – 2007. - № 16. – С.14-16
-
Бондарчук О. Дитина та ЗМІ: ефекти впливу // Шкільний світ. – 2003. – № 21
-
Блудова Л. Реклама – гіпноз для дитини // Дошкілля. – 2007. - № 3. – С.26-28.
-
Вплив інформаційного простору на внутрішній світ і поведінку дитини // Психолог. – 2007. - № 16. – Спецвипуск
-
Ганнусенко Н.І. Проблеми формування ціннісних орієнтацій старшокласників засобами радіо // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 1. – С.177-189
-
Горащук В. Формування культури здоров’я дітей засобами масової інформації // Здоров'я та фізична культура. – 2007. - № 28. – С.5-7
-
Грищенко А. “Страшне кіно”, або телебачення та його вплив на психіку дитини // Директор школи. – 2003. -№ 10. – С.1-3
-
“Діти телебачення” не повинні стати втраченими дітьми: Звіт про учнівську конференцію // Педагогіка толерантності. – 1999. - № 2. – С.26-28
-
День медіаосвіти: Урок-лекція “використання ЗМІ в освіті” // Директор школи. – 2007. - № 18. – С.16.
-
Допира А.И. Воздействие экранного насилля на подрастающее поколение // Практична психологія та соціальна робота. – 2000. - № 8; 2001. - № 1.
-
Зазнобина Л.С. Стандарт медиаобразования, интегрированного в гуманитарные и естественно-научные дисциплины начального общего и среднего общего образования Электронный ресурс.- Режим доступа :http://itn.ru/communities.aspx?cat_no=4206&lib_no=4288&tmpl=lib .- (см. док.: Стандарт медиаобразования).
-
Захистимо права дітей на безпечний інформаційний простір // Психолог. – 2007. – № 16. – С.5-7
-
Жарковська Т. Інтеграція медіаосвіти з предметами гуманітарного циклу // Завуч. – 2002. - № 16. – С.6-7
-
Клименок В. Телевізор – не розвага, а небезпека! // Дошкільне виховання. – 2002. - №1. – с.23
-
Комаров Ю. Реклама як двигун... історичної освіти: Використання рекламних матеріалів як історико-дидактичного джерела // Історія в школах України. – 2005. - № 7. – С.11-21
-
Комп’ютер і діти (інформина на батьківських зборах) // Шкільна бібліотека. – 2008. - № 1. – С.44-46
-
Король О. День преси: КВК для старшокласників // Шкільний світ. – 2003. - № 15. – С.8-9
-
Кудрявцев В. Интернет, или «экологический наркотик» // Воспитание школьников. – 1999. - № 5. – с.25.
-
Кириленко О. Країна комп’ютерних знань. Як зробити використання комп’ютера корисним, приємним та безпечним // Завуч. – 2003. - № 7. – Вкладка.
-
Лещинська О. Не розуміємо, що чинимо: Про екологію інформаційного простору // Шкільний світ. – 2005. - № 16.
-
Лихачева М.Ю. Видеоматериалы в школьной библиотеке// Школьная библиотека.-2005.-№1-2.-С.130-131.
-
Люшин М. Хто володіє інформацією?: конспект інтерактивного уроку “Ми –громадяни України”.10 клас// Історія в школах України. – 2004. - № 2. – С.10-12
-
Магнітська К. Телевізійна епілепсія // Завуч. – 2003. - № 8. – С.7
-
Мазнув О. Новий інформаційний вік: проблема навчання й освіти // Рідна школа. – 2005. - № 4. – С.6-9
-
Масол Л. Медіакультура як компонент освіти: Навчальна програма “Медіакультура” для учнів старших класів // Мистецтво та освіта. – 2003. - № 2. – С.2-7
-
Масол Л., Миропольська Н., Оніщенко О., Юцевич Ю. Формування естетичного смаку засобами телебачення і радіо // Шкільний світ. – 2003. - № 38-39. – С.34-42.
-
Мігутіна О. Людина в інформаційному просторі: Урок здоров’я, 8-й клас // Здоров’я та фізична культура. – 2008. - № 5. – С.17-19
-
Не пускайте насилие в душу: Воздействие телевидения на человека // Основы безопасности жизнедеятельности. – 2000. - № 8. – С.40-42
-
Омельченко Т. Вплив телекомунікаційних систем і мережених технологій на особистість // Шкільна бібліотека. Плюс.– 2005. – № 8. – С.2-4
-
Оніщенко О. Художньо-естетичне виховання учнів засобами кіномистецтва // Мистецтво та освіта. – 2005. – № 2. – С.49-53
-
Онкович Г. Засоби масової комунікації у термінологічному просторі медіа-освіти // Дивослово. – 2006. - № 6. – С. 2-4.
-
Онкович Г. Медіа-педагогіка і медіа-освіта: поширення у світі // Дивослово. – 2006. - № 6. – С. 2-4.
-
Охрімчук Р. Бути суб’єктом вибору, а не суб’єктом маніпуляції. Як захистити дитину від реклами // Шкільний світ. – 2003. - № 12. – С.1, 6-7.
-
Петрунько О. Агресивне телебачення та його деструктивний потенціал // Освіта і управління. – 2004. - № 3-4. – С.55-60
-
Петрунько О. Фільми жахів у житті сучасної дитини // Педагогіка і психологія. – 2002. - № 4. – С.116-125
-
Потятиник Б. Медіаекологія: (Декілька слів про напрям роботи Інституту екології масової інформації) // Пам’ять століть. – 2004. - № 3-4. – С.186-190.
-
Провоторов О. Дитяча періодика України як засіб розвитку мовленнєвої творчості школярів // Початкова школа. – 2007. - № 6. – С.55-59
-
Романов М. Перемогти теледракона // Директор школи. – 2003. - № 18.
-
Ромек В. Агресія на екрані та в житті // Психолог. – 2004. – № 18. – С.23-24.
-
Ростоцький М. Гіпнотичний вплив реклами // Психолог. – 2007. - № 40. – С.10-12
-
Ростоцький М. Комп’ютерні ігри. Розбір польотів // Психолог. – 2007. - № 16. – С.8-10
-
Ростоцький М. Що таке індекс обмеження глядацької аудиторії?// Психолог. – 2007. - № 16. – С.11-12
-
Салунова О. І хай весь світ зачекає: Діти у владі реклами // Дошкілля. – 2007. - № 3. – С.26-28.
-
Северенчук Н. Вплив анімаційних фільмів на розвиток психічних процесів дитини // Психолог. – 2007. - № 16. – С.17-21
-
Сильченко В. Під мікроскопом “b. propaganda”. Як візрізнити правду від олжі? // Науковий світ. – 2001. - № 4, 5.
-
Слепцова В.И. Артотека – новая форма обслуживания юных читателей // Развитие школьных библиотек в информационно-технологическом пространстве образования.-Якутск, 2004.-С.40-45.
-
Сметанникова Н.Н. Стратегиальный подход к обучению чтению. – М.: Школьная библиотека, 2005.-509 с.
-
Смирнова Е. Дети Экрана // Дошкольное образование. – 2002. – № 23. – С.2-3.
-
Смоляна Я. Просвітницький тренінг як метод формування критичного ставлення підлітків до засобів масової інформації // Соціальна педагогіка. – 2005. - № 2. – С.12-17
-
Снігульська В. Телебачення: Інформаційний помічник чи джерело агресії // Психолог. – 2007. - № 40. – С.10-12; Здоров'я та фізична культура. – 2007. - № 36. – С.8-10
-
Телебачення в дитячому віці: замовчувана проблема // Шкільний світ. – 1999. – № 22
-
Темех Н. Телевізійні програми і розвиток духовного світу молодої людини //Пам’ять століть. – 2004. - № 3-4. – С.249-257
-
Федоров А.В. От чтения книг – к чтению медиатекстов // Школьная библиотека.- 2005. - № 4.- С.30-33.
-
Формування естетичного смаку засобами телебачення і радіо // Шкільний світ. – 2003. - № 38-39
-
Фролов П.Д.Техніка експертного оцінювання потенційного впливу інформації з елементами відвертого сексуального змісту, жахів, насильства на дитячу, підліткову та юнацьку психіку // Практична психологія та соціальна робота. – 2004. - № 6. – С.39-42
-
Чирва В. МОЗ попереджає: агресивна реклама шкідлива для вашого здоров’я // Президентський вісник. – 2001. - № 17.
-
Чорна Л. Вплив сучасного телебачення на внутрішній світ і поведінку дитини // Психолог. – 2007. - № 16. – С.22-26
-
Чорна Л. Сучасне телебачення та його вплив на внутрішній світ і поведінку людини // Психолог. – 2003. - № 46. – С.18-22
-
Чорна Л. Чи дивитися дитині телевізор? // Дошкільне виховання. – 2003. - №11. –С. 21-23
-
Чудинова В.П. Социализация личности ребенка и медиа: острые проблемы // Чудинова В.П. Дети и библиотеки в меняющейся медиасреде. – М., 2004; Школьная библиотека. – 2004. - № 4; 2005. - № 1-2, № 4.
-
Цымбаленко С., Щеглова С. Источники информации для подростков: по материалам социологического исследования // основы безопасности жизнедеятельности. – 2000. - № 4. – С.2-8
-
Шелестова Л. “Молоко” й “Екстрім”: про сучасні ЗМІ для підлітків // Шкільний світ. – 2004. - № 12.
-
Шумаєва С. Завдання мас-медійної освіти для сучасних школярів // Директор школи. – 2003. - № 44.
-
Шумаєва С. Підготовка медіа-педагогів та загальна мас-медійна просвіта вчителів у США // Директор школи. – 2005. - № 2,3.
-
Я и мой телевизор. Семь заповедей телезрителя // Первое сентября. – 2000. - № 23
Список укладено методистом ММЦ
Л.А.Колосай