Славутицька Асоціація Шкільних Бібліотекарів

Вівторок, 22.08.2017, 15:10
Вітаємо на сайті САШБ! Гость | RSS

  Славутичская Ассоциация Школьных Библиотекарей

                                                     Slavutich Association of School Librarians

                                                                                                                    07100 Україна, Київська область, м.Славутич
                                                                                                                    вул. 77 Гвардійської дивізії, 1
                                                                                                                    тел.+38(04479)24125
                                                                                                                    e-mail: sasl_2007@ukr.net            
                                                                                                                                                                 Бібліотекарі всіх шкіл, єднайтесь!
 

Читання – шлях до успіху

Читання – шлях до успіху
 
Книги – морська глибина, хто в них
Пірне аж до дна, той хоч і труду
Мав досить, дивнії перли виносить.
І.Франко.

 
Книжка... Для одних людей – це скарб неоціненний, для других – річ, як і тисячі речей повсякденного побуту, для третіх – данина моді, розкіш, додаток до хатнього інтер’єра. Є й такі, для яких книжка нічого не значить. А що ж тоді таке читання?
 
Читання – це багатогранне, але цілісне явище, яке пронизує усю систему виховання та освіти. Виховання висококваліфікованого читача – проблема часу. Дитяче читання називають інтелектуальним ресурсом країни, головним резервом людського потенціалу нації. Проте сьогодні спостерігається неузгодженість між реальним рівнем культури і об’єктивними вимогами до якості читання, яка може забезпечувати успішну освіту, професійну діяльність і розвиток особистості.
 
Нині вже давно в минулому та доба, коли українці вважалися найосвіченішою нацією, бо підростаюче покоління дедалі більше байдужіє до книги. Тому сьогодні про низький рівень цікавості молоді до читання щонайменше треба гучно говорити, але найкраще – спробувати змінити становище. Саме цю проблему обговорювали учасники загальноміської конференції «Читання – шлях до успіху», яка відбулася 21 січня 2009 року в Бібліотечно-інформаційному центрі.
 
Потреба молоді читати не постане сама собою, її треба прищеплювати і розвивати, аби поняття «читати» стало синонімом таких понять, як «мислити», «жити». Про цю проблему не потрібно мовчати, треба говорити про це, діяти! І чим швидше ми будемо вживати відповідні заходи – тим краще буде для нас самих.
 
Вміння читати і розуміти прочитане мають загальнонавчальний характер, а їх сформованість в учнів сприяє ефективній навчальній діяльності з усіх предметів.
 
Недостатній розвиток читацьких умінь може призвести до серйозних труднощів у навчанні й стати причиною невстигання учнів. Адже уміння читати – здатність підлітків використовувати зміст прочитаного для досягнення власних цілей, розвитку їх знань і можливостей, активної участі в житті суспільства.
 
Так постає головне питання: «Чому молодь втрачає інтерес до книжки? Чому відбувається різке падіння інформаційної компетентності школярів?»
 
Взагалі, науковці стверджують, що типовими причинами збайдужіння молоді до книги є нудний аналіз художніх творів на уроках літератури; невміння читати, а ще більш уявляти, співпереживати й осмислювати прочитане; невміння орієнтуватися у світі книги, вибирати щось цікаве для себе; вимога читати за програмою, гонитва за технікою читання; негативний вплив обмеження читацьких інтересів батьків тощо.
 
До всіх вище вказаних причин я хочу додати ще одну, не менш важливу, а саме – нудна шкільна програма. Я гадаю, що вона перенасичена сумними творами про важке життя українців. Згодна, що ми повинні знати і пам’ятати історію своєї Батьківщини, але ці твори пригнічують стан душі учня та викликають негативні емоції. У надбаннях української літератури є чимало оптимістичних творів, які будуть цікаві молоді. Також хочу сказати, що до шкільної програми слід більше додати сучасних українських письменників, адже ті поети, які вивчає сучасний учень кожного року, починають набридати.
 
Погодьтеся, що з часом змінюється не тільки світ, а й люди в ньому. А тому зміст творів Шевченка та, скажімо, Василя Слапчука будуть істотно відрізнятися. Тарас Шевченко у своїх творах викривав ті проблеми, які були характерні для першої половини XIX століття, коли жив сам поет. А тому, людина втрачає інтерес до цього письменника. На відміну від Шевченка, Слапчук у своїх творах викриває ті проблеми, які характерні теперішній людині. А значить, інтерес до сучасних письменників повинен збільшуватися. Але чому цього не відбувається?
 
Найбільша проблема батьків та бібліотекарів - комп’ютер. На їхню думку, саме ця машина замінює підліткам спілкування з книгою. Та вихід із цієї проблеми також можна знайти. Із свого власного життя знаю, що часто в книжках відсутня потрібна інформація, а знайти її потрібно за 10-15 хвилин. Ось саме тут комп’ютер може допомогти. Всього за лічені хвилини я можу тримати в руках ту інформацію, яку не знайшла серед тисяч книжок, що знаходяться у фонді ліцейської бібліотеки.
 
Тож, як вирішувати таку складну проблему? Над цим питання я довго думала і все ж таки прийшла до певних висновків. Шана і любов до книги починається з колиски, іде від батька, матері. Сім’я, у якій не читають книжок, - духовно неповноцінна. В.О.Сухомлинський говорив, що культурні люди, свідомі трудівники, виростають у сім’ях, де панує глибока повага до книжок. А якщо в сім’ї немає культури читання, то хто повинен заповнити цю порожнину? Безперечно, вчитель. Поклоніння ж перед цим дивним витвором людської думки повинен виховати вчитель рідної української літератури. Це його найважливіший обов’язок.
 
Нижче вказані поради учасників конференції для вчителів та бібліотекарів, які безперечно мають відношення до формування в молоді інтересу до книжок.
 
Педагогічним працівникам навчальних закладів радять проводити різні форми роботи з батьками, знайомлячи їх з методами, що сприяють розвитку читацьких інтересів дітей.
 
Бібліотекарям навчальних закладів необхідно створити бібліографічну базу даних із шкільних предметів (картотеки на допомогу засвоєнню знань, списки літератури для позакласного читання, перелік періодичних видань тощо), консультувати вчителів з питань керівництва читанням учнів та формування в них читацьких умінь.
 
Отже, я хочу закликати всіх людей вирішувати цю проблему разом, щоб досягти спільної мети та єдиного результату – начитаної молоді.
 
Шокун Оксана,
учениця Славутицького ліцею

Меню сайту

Форма входу

Календар новин

«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Пошук

  в интернете
   

Дружні сайти


 
 
 
 
Каталог@Mail.ru - каталог ресурсов интернет Отрок.ua - Православный журнал для молодёжи  

Статистика

free counters

 

Наше опитування

Чи може інформація із Internet замінити користування бібліотеками?
Всього відповідей: 675

 

Міні-чат

 Rambler's Top100  
Copyright Librar © 2017