Тема: Індивідуальне обслуговування читачів: імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря
Час |
Вид діяльності |
Відповідальний |
Вступна частина | ||
15 хв. |
Привітання членів групи, знайомство учасників, постановка мети, розминка |
Іванова Я.Є. Нашиба Г.А. |
Основна частина | ||
15 хв. |
Інформаційне повідомлення «Індивідуальне обслуговування читачів: імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря» |
Іванова Я.Є. |
20 хв. |
Рольова дискусія «У бібліотеці» |
Нашиба Г.А. |
10 хв. |
Мозковий штурм «Етичний кодекс бібліотекаря» |
Нашиба Г.А. Іванова Я.Є. |
Завершальна частина | ||
5 хв. |
Вправа «Я відкрила для себе…» |
Нашиба Г.А. |
5 хв. |
Вправа-релаксація «Побажання другові» |
Нашиба Г.А. |
-
Не оцінюй інших. Не порівнюй інших людей між собою, хто «кращий», а хто «гірший». Не оцінюй людину за те, якою вона є, як виглядає, як поводиться, які в неї проблеми.
-
Не давай порад, що повинні робити інші, а чого не повинні. Немає причин вважати, що ти наймудріший.
-
Говори «до людини», а не «про людину». Якщо під час занять ти хочеш щось сказати учаснику, не говори, дивлячись на стелю, вбік або на когось іншого: «Він...», «Вона...», а звертайся безпосередньо, наприклад : «Я хочу тобі сказати...».
-
Говори від себе, використовуючи «Я-речення». Не узагальнюй: «Вважають...», а говори про себе: «Я вважаю...». Називай учасників на ім'я.
імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря
І. Психологічні складові бібліотечного обслуговування
-
Алпатова В.В. Тренінг спілкування бібліотекаря з читачами // Управління школою. – 2007. - № 32. – С.5
-
Башун О. Особистісний підхід до читачів у бібліотеці // Дивослово. – 2001. - № 10. – С.72
-
Бубекина Н. Все начинается с читателя, и все возвращается к нему. Некоторые аспекты библиотечного обслуживания // Шкільна бібліотека. Плюс. – 2004. - № 15-16. – С.31-37
-
Гайворонская Т. Уроки восприятия // Библиотека. – 2006. - № 8. – С.61-64.
-
Дворкина М. Новые грани общения // Библиотека. – 1997. - № 3. – С.43-44
-
Дорога к человеку: Из опыта социально-психологической подготовки библиотекарей-библиографов // Библиотекарь. – 1990. - № 8. – С.17-19
-
Дрешер Ю.Н. Психологические основы библиотечной деятельности // Шкільна бібліотека. – 2006. - № 11. – С.24
-
Мейжис І.А. Погляд крізь психологічний бар’єр [Спілкування читача і бібліотекаря] // Бібліотечний вісник. – 1993. - № 1-2. – С.35-37
-
Мелентьева Ю. Библиотечное обслуживание в школьной библиотеке. Лекция 4. Индивидуальное библиотечное обслуживание как важнейший участок работы библиотеки // Библиотека в школе. – 2004. - № 20. – С.28-32
-
На пути к совершенству: Тринадцать правил, которые помогут вам убедить собеседника //Шкільна бібліотека. Плюс. – 2005. - № 4. – С.21-25
-
На пути к совершенству: Убеждающие воздействия. Четыре вида воздействий //Шкільна бібліотека. Плюс. – 2005. - № 5. – С.19-21
-
Панаскевич Т. Психологічні аспекти управління навчально-виховним процесом: Заняття-тренінг // Завуч. – 2007. - № 33. – С.14-16
-
Перевір себе: Тести. Ваші емфатичні здібності. Настільки ви терпимі? // Директор школи (ж). – 2007. - № 10 – С.122-125
-
Романенко Н.П. Вміння спілкуватися з читачем // Шкільна бібліотека. – 2006. - № 11. – С.29
-
Сфера міжособистісного спілкування: Спеціалізований тренінг //Шкільна бібліотека. Плюс. – 2005. - № 9. – С.25
-
Хіміч Я. Психологічні складові бібліотечного обслуговування // Бібліотечний вісник. – 1997. - № 4. – С.15-19
-
Брусенко Л.Ф. Формування етичної культури особистості в шкільних бібліотеках // Управління школою. – 2007. - № 32. – С.2-5
-
Каліберда Л. Етичні основи бібліотечної професії // Шкільна бібліотека. – 2002. - № 8. – С.86-91
-
Диалог с читателем // Библиотека. – 1992. - № 1. – С.49-50
-
Деловой этикет: Методическое пособие // Шкільна бібліотека. Плюс. – 2007. - № 9. – С.21-28
-
Добрынина Н.Е., Матлина С.Г. К плюрализму в общении с читателями // Актуальные вопросы библиотечной работы. – М., 1991. – С.34-45
-
Езова С.А. Культура общения библиотекарей: Учебно-методическое пособие. - М.: Издательство «ЛИБЕРЕЯ», 2004. – 144с.
-
Езова С.А. О подготовке библиотекарей к общению с читателем // Библиотековедение. – 1993. – № 4. – С.72-75
-
Езова С.А. Стиль диалога: доброжелательность // Актуальные вопросы библиотечной таботы. – М., 1991. – С.46-51
-
Жирова В.Г. Етика бібліотекаря // Шкільна бібліотека. – 2006. - № 11. – С.32
-
Ловка О. Розвиток Я-концепції бібліотекарів як одна з основних умов формування позитивного іміджу бібліотеки // Шкільна бібліотека. – 2003. - № 2. – С.28-32
-
Мяэотс О. “Страшная и ужасная”. Образ библиотекаря в современных детских книжках. – 2006. - № 13-14. – С.51-52
-
Олзоева Г. Лицом к лицу с посетителем [Обслуживание] // Библиотека. – 2002. - № 11. – С.55-56
-
Список рекомендованої літератури бібліотекарям “Формування етичної культури особистості в бібліотеках загальноосвітніх закладів”// Управління школою. – 2007. - № 32.- С.10-11
-
Шихваргер И. Настроить сердце подобно чуткому приемнику: Грани профессии // Библиотека. – 1997. - № 12. – С.21-23
-
Юрченко О.В. Морально-етичні норми спілкування шкільного бібліотекаря з читачем // Шкільна бібліотека. – 2002. - № 2. – С.35-38
-
Алтухова Г. По законам риторики // Библиотека. – 1994. - № 10. – С.22-26
-
Богданова И.А. Библиотечный диалог: аспекты речевого общения: Учебно-методическое пособие. - М.: ЛИБЕРЕЯ-БИБИНФОРМ, 2006. – 120с.
-
Буяльський Б., Оверчук А. Як ми спілкуємося: Мовленнєвий етикет українського народу // Директор школи. – 2002. - № 33-36.
-
Півнева С.І. Культура мовлення шкільного бібліотекаря – важливий елемент його професійної майстерності // Шкільна бібліотека. – 2006. - № 11. – С.30
-
Публічний виступ як витвір мистецтва // ж. Директор школи. – 2007. - № 5. – С.92-98
-
Сукиасян Э. Библиотекарь – человек говорящий // Библиотека. – 2006. - № 5. – С.60-62
-
Холодна Ю. Грані дискусії. Не “Що”, а “Хто”!: Особистість оратора // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2008. - № 2. – С.5-12
-
Холодна Ю. Комплекс вправ для підготовки оратора (мовця) до виступу // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2008. - № 2. – С.14
-
Чухілевич О. Я – виступаю: Техніка публічного виступу // ж. Директор школи. – 2007. - № 5. – С.102-104
-
Юткина Ю. Как научиться выступать публично// ж. Директор школи. – 2007. - № 5. – С.99-101
До підготовки тренінгу
-
Алпатова В.В. Тренінг спілкування бібліотекаря з читачами // Управління школою. – 2007. - № 32. – С.5
-
Ділова гра “Закони спілкування” // Управління освітою. – 2007. - № 10. – С.26-27
-
Дяченко Л. Протестируйте себя // Библиотека. – 2006. - №4. – С.70-74 v Жиліна Г. Тренінг з фаху як невід’мна складова підвищення кваліфікації вчителя // Завуч. – 2007. - № 14. – С.11
-
Житник Л. Майстерність фахівця: Психолого-педагогічний тренінг // Психолог. – 2007. - № 40. – С.13-17
-
Збаровская Н.В. Деловые игры для занятий библиотечных специалистов: Сборник методических материалов. – М.: ЛИБЕРЕЯ-БИБИНФОРМ, 2005. – 120с. v Софій Н., Кузьменко В. Порадник тренера // Підручник для директора. – 2006. - № 5. – С.4-26. v Сфера міжособистісного спілкування: Спеціалізований тренінг //Шкільна бібліотека. Плюс. – 2005. - № 9. – С.25
-
Тренінг особистісного росту [Корекція самооцінки] // Директор школи. – 2007. - № 18. – С.21-23
-
Федорчук В. Комунікативна компетентність педагога: Соціально-психологічний тренінг. – К.: Шк.світ, 2007. – 128с. – (Б-ка “Шк.світу”)
методистом ММЦ