Тема: Індивідуальне обслуговування читачів: імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря
Дата проведення: 26.03.2008
Місце проведення: Бібліотека ліцею
Час |
Вид діяльності |
Відповідальний |
Вступна частина |
15 хв. |
Привітання членів групи, знайомство учасників, постановка мети, розминка |
Іванова Я.Є.
Нашиба Г.А. |
Основна частина |
15 хв. |
Інформаційне повідомлення «Індивідуальне обслуговування читачів: імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря» |
Іванова Я.Є. |
20 хв. |
Рольова дискусія «У бібліотеці» |
Нашиба Г.А. |
10 хв. |
Мозковий штурм «Етичний кодекс бібліотекаря» |
Нашиба Г.А.
Іванова Я.Є. |
Завершальна частина |
5 хв. |
Вправа «Я відкрила для себе…» |
Нашиба Г.А. |
5 хв. |
Вправа-релаксація «Побажання другові» |
Нашиба Г.А. |
Тренінг: «Індивідуальне обслуговування читачів: імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря»
Мета: організація самопізнання та сприяння підвищення позитивного ставлення до себе, професійної діяльності та до читачів (формування позитивної Я-концепції); розробка етичного кодексу бібліотекаря.
Атрибути: тренінгове коло.
Обладнання: мультимедійний проектор, стікери, скринька, маркери.
Структура тренінгу
1. Вступна частина (привітання членів групи, знайомство учасників групи, ознайомлення з правилами роботи в групі, правами учасників тренінгу та укладення з ними контракту.).
1.1. Інформаційне повідомлення
Будь-яка робота починається з усвідомлення мети. Отже, для чого ми тут зібралися? Що ви очікуєте від даного заняття? (Учасники на стікерах пишуть свої очікування й ліплять на «Скриньку очікувань».)
1.2. Розминка.
1.3. Правила спілкування в групі
-
Не оцінюй інших. Не порівнюй інших людей між собою, хто «кращий», а хто «гірший». Не оцінюй людину за те, якою вона є, як виглядає, як поводиться, які в неї проблеми.
-
Не давай порад, що повинні робити інші, а чого не повинні. Немає причин вважати, що ти наймудріший.
-
Говори «до людини», а не «про людину». Якщо під час занять ти хочеш щось сказати учаснику, не говори, дивлячись на стелю, вбік або на когось іншого: «Він...», «Вона...», а звертайся безпосередньо, наприклад : «Я хочу тобі сказати...».
-
Говори від себе, використовуючи «Я-речення». Не узагальнюй: «Вважають...», а говори про себе: «Я вважаю...». Називай учасників на ім'я.
1.4. Вправа «Інтерв'ю»
Мета: познайомити учасників тренінгу між собою. Тренер об'єднує учасників у пари. Протягом 5 хв. кожен учасник розповідає інформацію про себе в парі, а потім презентує її в групі.
2. Основна частина (актуалізація проблеми, самопізнання, розробка ефективних моделей взаємодії з читачами).
2.1. Інформаційне повідомлення «Індивідуальне обслуговування читачів: імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря».
2.2. Рольова дискусія "У бібліотеці"
2.3. Мозковий штурм «Етичний кодекс бібліотекаря».
3. Завершальна частина (підведення підсумків, рефлексія, відновлення сил).
3.1. Вправа «Я відкрив(-ла) для себе…».
3.2. Вправа-релаксація „Побажання другові” (варіант, коли учасники сидять колом, тримають одне одного за руки і висловлюють побажання, починаючи з слів: „ім’я, я бажаю тобі…”).
3.3. Прощання.
Індивідуальне обслуговування читачів:
імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря