П'ятниця, 27.12.2024, 10:11
Вітаємо на сайті САШБ! Гость | RSS

Славутицька асоціація шкільних бібліотекарів

Головна » 2008 » Квітень » 3 » Ділова гра-тренінг "Індивідуальне обслуговування читачів: імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря"
Ділова гра-тренінг "Індивідуальне обслуговування читачів: імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря"
22:28
«Читачу, ми працюємо для тебе!»
 
Можна скільки завгодно говорити про те, як правильно будувати систему бібліотечного обслуговування, можна добре знати його принципи, форми й методи, але нічого не вийде, якщо бібліотекар, який щодня спілкується з читачем, не любить людей.
 
«Читачу, ми працюємо для тебе!» – саме такий девіз для своєї діяльності обрали бібліотекарі навчальних закладів міста під час проведення ділової гри-тренінгу «Індивідуальне обслуговування читачів: імідж та етика професійної поведінки бібліотекаря», яка відбулася 26 березня в бібліотеці Славутицького ліцею.
 
 
Учасники тренінгу прослухали інформаційне повідомлення з теми, взяли участь у рольовій дискусії «У бібліотеці», а кульмінацією заходу став «мозковий штурм», а саме, обговорення питання, яким має бути шкільний бібліотекар у спілкуванні з користувачами. Отримали наступні результати: уважним, ввічливим, зовні привабливим, усміхненим, терплячим, толерантним, стриманим у конфліктній ситуації, цікавим, компетентним; мати власне почуття гідності, не принижувати читача, поважати його думку, не бути нав‘язливим, любити користувачів, завжди бути в доброму гуморі.
 
За результатами «мозкового штурму», аналізу різних джерел інформації, зокрема: «Кодексу етики, честі, порядності, добросовісного та ефективного управління Славутицької територіальної громади», «Етики бібліотекаря Української бібліотечної асоціації», «Кодексу професійної етики російського бібліотекаря», «Кодексу професійної етики бібліотекаря провідних країни Європи», «Правил поведінки й спілкування із читачами для працівників Пекінської національної бібліотеки» був прийнятий Кодекс етики шкільних бібліотекарів м.Славутича.
 
Кодекс етики бібліотекарів навчальних закладів м. Славутича
 
1. Загальні положення.
 
Обслуговування читачів є головним завданням бібліотеки. Воно, як у фокусі, відбиває рівень всієї діяльності колективу. Саме за якістю обслуговування читач оцінює всю роботу бібліотеки.
 
Принцип «Читачу, ми працюємо для тебе!» дозволить створити позитивний імідж шкільної бібліотеки.
 
Бібліотекар повинен постійно дивитися на бібліотеку очима читача.
 
2. Зовнішній вигляд, манери, поведінка.
 
Працівник бібліотеки повинен бути охайно й чисто одягнений.
 
Бібліотекар повинен бути відданим службовому обов‘язку, зосередженим, зібраним, комунікабельним, компетентним.
 
Зустрічати читачів радо, з посмішкою, триматися вільно й невимушено. Скромно, спокійно вислуховувати претензії читачів, не допускати виникнення конфліктних ситуацій, не вступати в суперечки з користувачами, грубити. За помилки просити вибачення без нагадування. Прагнути до встановлення взаємин згуртованості, взаємодопомоги, взаємоповаги, доброзичливості, правдивості, не проявляти дріб'язковості, не ображати один одного недобрими словами.
 
3. Мова.
 
Під час спілкування із читачами проявляти щирість, скромність.
 
Мова повинна бути помірної гучності, плавною за інтонацією, м'якою, чіткою, наповненою вишуканими словами. При розмові бути ввічливим, вживати слова «Ви», «будь ласка», «прошу Вас», «вибачте», «дякую».
 
У відповідь на подяку читача бібліотекар зобов'язаний проявляти скромність, не можна залишати вдячні слова без відповіді. Якщо немає можливості повністю задовольнити вимоги читача, потрібно вибачитися.
 
При великому напливі читачів або при великій зайнятості працівника необхідно час від часу заспокоювати читача, що чекає.
 
Коли читач виходить з бібліотеки, треба з ним попрощатися: «Усього Вам найкращого», «До побачення!», «Приходьте до нас».
 
 
Дотримання вищезазначених правил сприятиме створенню позитивного іміджу бібліотеки. Імідж бібліотеки, як і людини, формується постійно протягом усього періоду її діяльності, розвитку.
 
Імідж шкільної бібліотеки – це її образ в очах учнів, вчителів, батьків, що включає як форму, так і зміст діяльності бібліотеки – інтелектуального потенціалу навчального закладу.
 
Я.Є. Іванова,
завідуюча бібліотекою
Славутицького ліцею
 
 
Просмотров: 4665 | Добавил: admin | Рейтинг: 4.8/4 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту
Форма входу
Календар 2007
«  Квітень 2008  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Пошук
Наші друзі

 
 
 
 
Каталог@Mail.ru - каталог ресурсов интернет Отрок.ua - Православный журнал для молодёжи  
Статистика
Опитування
Чи може інформація із Internet замінити користування бібліотеками?
Всього відповідей: 705
Міні-чат
Copyright MyCorp © 2024