Школа інформаційного комфорту, або Два канікулярні дні із життя славутицьких школярів
В канікулярні дні 24-25 березня відбулася надзвичайна подія в житті нашого невеличкого міста Славутич. Адже вперше методичний центр відділу освіти організував для школярів загальноміську олімпіаду з інформаційної культури.
Відбірковий етап олімпіади пройшов у навчальних закладах ще наприкінці першого семестру. Усім учням 4-11 класів було запропоновано виконати тести на виявлення рівня інформаційних компетентностей, котрі в умовах інформаційного суспільства визначені ключовими. Адже доведено: людина, котра вміє працювати з інформацією, досягає значних успіхів не лише в навчанні, а й в житті. З учнів, які виявили найвищий рівень інформаційної культури були сформовані команди для участі у міському етапі олімпіади.
Перший день олімпіади пройшов 24 березня. В цей день змагалися команди вікових категорій 4-6 класів та 7-9 класів. Перемогу у віковій категорії 4-6 класи виборола команда ЗОШ № 1 «Розумники», друге місце поділили між собою команди ЗОШ № 2 і 3, на третьому місці – команда «Форум» ЗОШ № 4.
В індивідуальній першості диплом «Найактивнішого учасника олімпіади» серед учнів 4-6 класів отримали: Ящук Софія, учениця 5-Г класу ЗОШ № 1, Репех Катерина, учениця 4-А класу ЗОШ № 2, Коленковська Катерина, учениця 5-А ЗОШ № 4.
Ми пишаємося, що серед команд учнів 7-9 класів найкращою на олімпіаді виявилася команда ліцею. Друге місце посіла команда ЗОШ № 4, третє – команда ЗОШ № 1. Команди ЗОШ № 2, та ЗОШ № 3 відзначені дипломами «За активну участь в олімпіаді». Диплом «Найактивнішого учасника олімпіади» отримали: Коршук Володимир, учень 8-Г класу ЗОШ № 3 та Антонова Лідія, учениця 9-А ЗОШ № 4.
25 березня на олімпіадні змагання зібралися команди учнів 10-11 класів шкіл № 2,3,4 та ліцею. Старшокласники першої школи не виявили бажання брати участь в олімпіаді. А даремно!
Загалом вся олімпіада тривала біля двох годин, але цей час був проведений захоплююче та вражаюче. Нікому ні на хвилинку не прийшлося занудьгувати, адже протягом того часу було багато цікавих, веселих та різноманітних завдань.
Всього було сім етапів, після проходження яких обиралася команда-переможець. Але спочатку потрібно було пройти всі ці етапи, виконуючи на кожному з них незвичні для нас завдання.
Ну ось було розпочато перший етап – «Запитання Бібліометра». Кожна команда отримала 12 запитань, на які потрібно знайти відповіді за 5 хвилин. Знадобилися сили та розум кожного, адже питання були не тільки про бібліотеку та джерела інформації, а й про давні часи та нові інформаційні технології.
Непрості питання Бібліометра
На наступні етапи давалося 15-20 хвилин. Але конкурсні завдання команди виконували не одночасно, а за своїм маршрутом. Це було досить зручно, адже не доводилося чекати доки інша команда закінчить той чи інший етап. Завдання були різні, творчі і цікаві.
Наприклад, на етапі «Інтернет-мандри» необхідно було виявити вміння працювати в мережі Інтернет. На нашу думку, сьогодні це досить актуально, оскільки багато важливої інформації знаходиться саме в Інтернет. І важливо не лише знайти потрібну інформацію, а й уміти її критично оцінити, відібрати найоб’єктивнішу, найвірогіднішу. Шкода лише, що саме на цьому етапі ми зіткнулися з першими перешкодами. У бібліотечному центрі Інтернет взагалі «загальмував», довелося скористатися комп’ютером міського методичного центру. І хоча потужність цієї техніки виявилася зовсім нікудишньою, нам все ж таки вдалося впоратися з поставленими завданнями.
На етапі «Полювання на інформацію» ми самостійно знаходили потрібну інформацію за бібліотечними каталогами і картотеками. Саме тут хтось із команди показував свої вміння інформаційного пошуку. Інші ж члени команди могли вдало написати бібліографічний опис книги чи статті з журналу, оформити замовлення на потрібне джерело.
Команда ЗОШ №3 на етапі "Полювання на інформацію" (10-11 кл.)
Що? Де? Коли? Чому? Скільки таких питань виникає у нас в ході навчання та дозвілля. Та чи завжди ми з впевненістю можемо сказати, де потрібно шукати на них відповідь? Виконуючи завдання на етапі «Що? Де? Коли?» ми згадували, які бувають словники, у яких випадках краще скористатися довідником, а у яких знадобиться енциклопедія.
"Що? Де? Коли?" - змагаються команди 7-9 класів
В умовах перенасичення світу інформацією важливо вміти вибирати головне, згортати інформацію, створювати власний інформаційний продукт. Отож, не даремно наступний етап називався «З інформацією на Ти». Нам запропонували опрацювати текст «Історія книги і книгодрукування» і на його основі скласти опорний конспект у вигляді таблиці. Скажу відверто, довелося помізкувати. Непросто було і список літератури складати. Та коли працює колективна думка, навіть найскладніше завдання виявляється легшим.
І ось останнім кроком до перемоги був сьомий етап «Заговори, щоб я тебе побачив». Ми мали продемонструвати мистецтво публічного виступу. Команди отримали тему звернення до адресата. Всі разом ми працювали над промовою, виголосити яку міг лише один оратор. Виступ на тему «Дайте нам хороші бібліотеки і ми побудуємо щасливу країну» мав бути звернений до депутатів міської ради. Ми дуже старалися. Однак найвправнішим у красномовстві виявився Снісар Даніїл, капітан команди «Букіністи» ЗОШ № 3.
Під час олімпіади з інформаційної культури кожен учасник зміг виявити свої знання, вміння, реалізувати творчі здібності. Всі відчули себе частиною команди. Та всі зрозуміли, що головне – це участь, а перемога – це тільки натхнення до наступних олімпіад, наступних звершень.
Ми дуже хотіли перемогти і ми перемогли. А друге місце посіла ЗОШ№ 3. На третьому – команда ЗОШ № 4. А виключно чоловіча команда ЗОШ № 2 отримала диплом «За активну участь в олімпіаді».
Переможці олімпіади - команда ліцею (група 10-11 кл.)
Окремо слід сказати про журі, котре працювало також в незвичному режимі. На кожному етапі нас оцінював окремий член журі. Уважно відстежуючи всі наші дії, вони виявляли доброзичливість, уважність і толерантність, непомітно спрямовуючи нашу роботу у потрібне русло. А ще їм потрібно було виявити найактивніших серед учасників. Серед старшокласників такими стали: Косік Марина, учениця 44 групи ліцею, Снісар Даніїл, учень 11-Б класу ЗОШ № 3 та Ковальчук Михайло, учень 10 класу ЗОШ № 2.
Один день канікул пройшов незвично і цікаво. Ми отримали незабутні враження, нові знання і вміння. Олімпіада стала своєрідним майстер-класом з інформаційної культури, а кожен її учасник здолав першу сходинку до школи інформаційного комфорту.
Юля Лапко,
учениця 31 групи ліцею,
учасник команди «Совенята»
Олімпіадне завдання “Заговори, щоб я тебе побачив” – публічний виступ команди учнів 10-11 класів ЗОШ № 3 “Букіністи”
Дайте нам хороші бібліотеки і ми побудуємо щасливу країну Звернення до депутатів міської ради
Оратор - Снісар Даніїл,
учень 11-Б класу
Доброго дня, шановні депутати! Ми дуже раді, що сьогодні ви нарешті надали слово людям, що захищають свої інтереси та інтереси всіх, хто читав, читає і буде читати завжди. Кожного дня ми бачимо, як деградують сучасні діти, їх все глибше засмоктує Інтернет, комп’ютерні ігри, електроніка. І ми запитуємо: чому так? Може у цьому винні батьки? А ми вам відповімо, що це не зовсім так. Ви бачили, в якому стані знаходяться наші бібліотеки? Яку заробітну плату отримують наші бібліотекарі? Вони сьогодні працюють на голому ентузіазмі. І ми ще наважуємось забувати про них не лише у будні, а й у свята.
Схаменіться, панове, депутати! Книги – це наше життя, наше минуле, сьогоднішнє і майбутнє. Книга дає нам знання, силу, задовольняє наші інтелектуальні і духовні потреби. Для цього людство створило бібліотеки. І без підтримки з боку держави вони просто не виживуть.
Дайте нам гарну, хорошу, сучасну, інформаційно нову бібліотеку і, повірте, ми побудуємо щасливу країну! А команда “Букіністи” зробить для цього все можливе! Дякую за увагу. |