Віртуальна реальність: фантастика чи життя
Словосполучення "XXI століття" майже у всіх асоціюється з розвитком новітніх технологій. Якщо 15 років тому комп'ютер був інопланетним гостем для пересічної людини, то зараз ця річ стала невід'ємною частиною нашого життя.
Обережно: ігроманія!
Молоді комп'ютер виявився "до смаку", адже він не тільки допомагає в навчанні, але й дає широкий спектр можливостей для відпочинку. Одним із таких засобів для боротьби з буденністю є комп'ютерна гра. Як не дивно, але ця, на перший погляд, безневинна річ стала лихоманкою нашого часу!
Ігроманія або лудоманія (лат. ludus - гра) - це занадто сильне захоплення комп'ютерними або азартними іграми. Говорячи про віртуальні ігри, лудоманією страждає переважно молодь.
Навіщо грати?
Відповідь проста: дехто не може самореалізуватися, і страх перед цим змушує відмовитись від жорстокого світу людей, аби поринути в ілюзію, де легко завоювати авторитет і стати героєм. Деякі грають, щоб зменшити відчуття самотності: для них гра є альтернативою дружній компанії або улюбленій справі. Заядлих гравців можна легко помітити серед оточення через їх дратівливість, неспроможність зосередитись і складність у спілкуванні. Професор Акіо Морі з Коледжу гуманітарних та точних наук університету Ніхон (Японія) виявив, що під час гри в людини працюють тільки зорові та рухові нерви, що призводить до зниження розумової діяльності. Проаналізувавши мозкові ритми 240 осіб у віці від 6 до 29 років, які захоплюються віртуальними іграми, виявилось, що активність кори головного мозку, яка відповідає за емоційну та творчу здатність, дорівнює практично нулю. Тобто мозок людини деградує в плані розумової та творчої діяльності.
Комп'ютерна залежність - це хвороба
Однак основною проблемою користувачів, які довго перебувають за комп'ютером, є формування мультимедійної залежності. В такому випадку дуже важливо вміти переключати свою увагу на інші види діяльності, такі, наприклад, як спортивні вправи або творче зайняття. Якщо ж людина не може змусити себе відволіктись від монітору, то вона вже залежить від віртуального світу і варто почати боротьбу з цією хворобою. В США була розроблена програма для боротьби з ігроманією, яка схожа на систему лікування наркоманії та алкоголізму. Такий "рецепт" вже розповсюджений по всьому світу, і Україна не є виключенням. Вже рік в Києві працює медичний центр для лікування ігроманії (тел.: 8-050-997-16-35).
Ігри-вбивці
Останнім часом стає відомо дедалі більше випадків, коли комп'ютерні ігри вбивали людей. Яскравим прикладом цьому є смерть 12-річного школяра в Єкатеринбурзі. Хлопець більше ніж тиждень поринав у віртуальний світ на 10-12 годин, вертаючись додому лише щоб поїсти і поспати. Але одного дня після 12-годинної гри його організм не витримав і стався напад епілепсії. "В результаті довгого емоційного стресу у підлітка порушилось кровопоcтачання головного мозку, - розповів доктор-невролог Олексій Сулімов. - Йому стало погано, запаморочилась голова. Але залежність від гри була настільки сильною, що хлопець продовжував грати, фактично помираючи". Інший випадок стався в Китаї. Геймер Ку Ченвей був засуджений до смертної кари за те, що вбив друга, який продав його віртуальний меч з гри Legend of Mir-3. Навесні 2002 року американець Шон Вілі застрелився з 22-каліберної гвинтівки через втрату артефакту в популярній грі EverQuest.
"Я був свідком багатьох випадків, коли 17-18-річні юнаки, маючи широкий доступ до Інтернет, роками практично не виходили з дому. Один хлопець навіть намагався отримати інвалідність в зв'язку з агорафобією (страхом перед відкритою місцевістю), якої у нього не було. Геймер просто не хотів відриватись від EverQuest та чату", - розповів відомий психотерапевт Тімоті Міллер.
Отже, варто подумати над доцільністю захоплення комп'ютерними іграми і, можливо, знайти альтернативу, доки ще не пізно.
Матеріал надано агенцією "Юн-Прес" Автор: Метро Освіта №8 (814)
Источник: http://www.osvita.org.ua/ |