раптового розладу дихання;
раптового болю в грудній клітці;
гострого болю в черевній порожнині та поперековому відділі;
головного болю, що супроводжується запамороченням або нудотою;
порушення мовлення, слабкості у кінцівках, що виникли раптово;
гіпо- та гіперглікемічної коми;
гіпертермічного синдрому;
зовнішньої кровотечі, блювання кров'ю;
ознак гострого отруєння;
порушення перебігу вагітності (передчасні пологи, кровотеча, інше);
анафілактичної реакції, спричиненої різними чинниками, в тому числі укусами комах;
укусів змій;
укусів тварин;
усіх видів травм (поранення, переломи, опіки, важкі забої, травми голови тощо);
пов'язаних з невідкладною стоматологією;
нещасних випадків, у тому числі обумовлених дією диму, вогню та полум'я, електричного струму, блискавки, пов'язаних ізтранспортними засобами;
теплового удару, переохолодження;
асфіксії всіх видів (утоплення, потрапляння сторонніх тіл у дихальні шляхи, удушення);
наслідків злочинного нападу;
надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
гострих психічних розладів (з поведінкою, небезпечною для життя хворого та/або оточуючих);
інших станах, які загрожують життю та здоров'ю людини;
здійснення міжлікарняних перевезень хворих, які потребують медичного супроводу.
4. Особи, які викликають Бригаду (хворий, постраждалий, родичі або інші особи), мають:
відповісти на всі запитання диспетчера, який приймає виклик;
назвати точну адресу виклику (район, населений пункт, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, код і номер під'їзду), у разі коли місцезнаходження вулиці або будинку невідомі, необхідно уточнити шляхи під'їзду до адреси або місця випадку та його загальновідомі орієнтири;
назвати прізвище, стать, вік хворого або потерпілого, якщо паспортні дані хворого або потерпілого невідомі, необхідно вказати його стать і орієнтовний вік;
описати скарги хворого або потерпілого;
повідомити, хто і з якого номера телефону викликає Бригаду;
за можливості забезпечити Бригаді безперешкодний доступ до хворого або постраждалого, необхідні умови для надання медичної допомоги;
у разі виклику Бригади до приміщення, де перебуває особа, яка потребує надання невідкладної допомоги, ізолювати тварин, які можуть ускладнити надання медичної допомоги хворому або постраждалому, а також завдати шкоди здоров'ю і майну членів Бригади;
за можливості сприяти в транспортуванні хворого або постраждалого в санітарний автомобіль; у разі госпіталізації хворого або постраждалого до лікувально-профілактичного закладу бажано мати при собі будь-який документ, який засвідчує його особу.
5. У випадках агресивної поведінки хворих, постраждалих або оточуючих їх осіб, зокрема тих, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння, гострого психічного розладу і становлять загрозу для здоров'я або життя медичних працівників Бригади, надання медичної допомоги і транспортування хворих або потерпілих здійснюються у присутності співробітників міліції.
6. Громадяни, які здійснили завідомо неправдивий виклик Бригади та/або вчинили хуліганські дії стосовно медичного працівника Бригади, завдали шкоди його здоров'ю або майну, відповідають згідно з чинним законодавством України.
7. Рішення щодо екстреного транспортування хворих і потерпілих за медичними показаннями в лікувально-профілактичні заклади приймає керівник Бригади.
8. Супровід хворого або потерпілого його родичами або іншими представниками в санітарному транспорті здійснюється лише однією особою та з дозволу керівника Бригади.
9. Транспортування дітей у лікувально-профілактичний заклад здійснюється у супроводі батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників, якщо вони перебувають на місці надання швидкої медичної допомоги.
10. Бригада не виїжджає:
до хворих для виконання планових призначень дільничного лікаря (ін'єкцій, крапельниць, перев'язок, інших призначень);
до хворих, які перебувають під наглядом дільничного лікаря з приводу хронічних захворювань і стан яких не вимагає надання екстреної (невідкладної) медичної допомоги;
до хворих для надання стоматологічної допомоги, окрім випадків невідкладної стоматології;
для видалення кліщів;
для видачі листків непрацездатності, виписування рецептів і заповнення будь-яких довідок, у тому числі про стан здоров'я, а також для складання судово-медичних висновків;
для здійснення міжлікарняних перевезень хворих, які не потребують медичного супроводу;
для транспортування трупів у патолого-анатомічні відділення і бюро судово-медичної експертизи.
11. Диспетчер з прийому викликів, керуючись цими Правилами, має право відмовити в прийомі виклику. При цьому він зобов'язаний оформити письмову відмову і дати рекомендації щодо звернення у відповідний лікувально-профілактичний заклад (поліклініку, пункт невідкладної медичної допомоги або інші лікувально-профілактичні заклади), вказавши його адресу та телефон.
У разі необхідності індивідуального вирішення нестандартної або конфліктної ситуації особи, які здійснювали виклик, можуть звернутися до старшого чергового медичного працівника підрозділу швидкої медичної допомоги через диспетчера підрозділу швидкої медичної допомоги або особисто.
12. Інформаційно-довідкова служба підрозділу швидкої медичної допомоги за телефоном надає довідки про місцеперебування хворих або постраждалих, яким була надана допомога Бригадою, без зазначення діагнозу.
Директор Департаменту
розвитку медичної допомоги
М.П.Жданова