"Подорож у країну Знань"
(Конкурсна програма для учнів 6 класів)
Примаченко Н.М.,
завідуюча бібліотекою,
Шумейко С.В.,
бібліотекар
Славутицька ЗОШ № 3
Бібліотекар: Добрий день діти! Сьогодні ми вирушимо у мандрівку до вражаючої країни запитань і відповідей. Туди, як ви бачите ведуть три дороги. Вам, мабуть хочеться довідатися, по якій з них краще відправитись в дорогу, Трохи допоможе вам в цьому Великий Магістр всіх наук.
Великий Магістр:
Якщо на ліво підеш, тільки художню літературу знайдеш, але таємниці Всесвіту, загадки стародавніх поселень, будова атому і багато іншого для вас назавжди залишиться великою таємницею.
Якщо на право звернеш – енциклопедії, словники, довідники знайдеш. Але! Тоді ти ніколи не познайомишся з творами Дюма, Толстого, Шекспіра.
Бібліотекар: Але, Великий Магістре усіх наук, у нас же залишилась ще одна дорога, яка веде прямо. Вона сама коротка.
Великий Магістр: Так, вона сама коротка, але найскладніша. Той, хто захоче обрати її, повинен вміти користуватися художньою і науково-популярною літературою. А це не всі вміють робити.
Бібліотекар: Сьогодні наші команди підуть якраз по цій дорозі. По закінченні змагань ми побачимо – чи впораються вони з труднощами, які зустрінуться на їхньому шляху.
Ведучий (1)
Привіт вам друзі наші юні,
Веселі і розумні,
Спортсмени, артисти,
Шукачі і планеристи,
Майбутні водії і майстри,
Слюсарі і лікарі,
Космонавти, фантазери, романтики,
Фізики, хіміки і математики.
Ведучий (2)
Сьогодні зібрались ми тут Показати вам знання
Бібліотека для вас
Встановлює змагання.
Бібліотекар. А зараз, друзі, представимо вам наших учасників. Справа від мене сидить команда “Юний ерудит”, (Що означає людина начитана), а зліва чекає на нас команда “Юний поліглот” (людина, яка знає багато мов).
Ведучий (1). Представили вас ми, тепер пора в дорогу. Країна “Знань” нас з нетерпінням чекає.
Бібліотекар. Наш конкурс – бібліотечний. Конкурсанти повинні показати вміння користуватися науково-популярною і довідковою літературою. Але перед тим, як перейти безпосередньо до конкурсів, я познайомлю вас з умовами цих конкурсів. У кожної з цих команд є коробочка, а у мене – фішки – червоні за повну відповідь, сині – за не повну. Хто більше збере червоних фішок, той і виграв.
Ведучий (2).
Тут питання і задачі,
Ігри, жарти – все для вас!
Побажаю вам удачі
– За роботу, в добрий час!
Бібліотекар. Отже, перший конкурс “Чудо місто Птахоград”. До мене повинні підійти по одному учаснику від команди і отримати конверти. У конверті два тексти ! Увага! Учасники читають вголос уривки і відповідають, який із них взятий з художньої літератури, а який із науково-популярної. Учасники повинні пояснити, за якими прикметами віднести уривок до того чи іншого виду літератури.
І конверт а) Навесні, як тільки розтанув лід на річці, прилетіли дикі качки. Анюта знову прив’язала крякву, яку звали Біле дзеркальце на довгу мотузку і пустила на воду. Біле дзеркальце почала щипати мотузку дзьобом, кричала і рвалась летіти з дикими качками.
б) Кряква – це дика качка. Часто крякви селяться поблизу житла людей . Мамаша ростить качок одна, вчить їх плавати і добувати їжу. Їжу крякви добувають з дна водойм.
ІІ конверт а) Найбільш знаменита пташка – це, звичайний домашній горобець. Його знають всі. Колись він жив в Африці, потім став мандрувати і зараз його можна зустріти всюди. Зустрічається декілька видів: Домашній, польовий, кам’яний рудий.
б) Чік був молодий червоноголовий горобець. Коли йому виповнився рік від народження він одружився на Чирі і вирішив жити сім’єю.
Бібліотекар. А зараз другий конкурс. Він називається “Літературні грінки” На різнокольорових кусочках картону написані окремо автори, назви, герої творів. Командам треба підготувати “грінку” – з’єднати правильно автора, назву твору і героя. Але увага, героїв може бути декілька. Виграє той, приготує найбільшу кількість грінок.
Літературні грінки
1.Остап Вишня “Каченята плачуть” – Селезень-Крижень.
2.Леонід Глібов “Муха і бджола” – Муха-ледащиця.
3.Павло Глазовий “Турок” – Знайомий.
4.Тарас Шевченко “Іван Підкова” – Іван Підкова.
5.Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра” – Тітка Поллі.
6.Астрід Ліндгрен “Пепсі Довга панчоха” – Томмі, Аніка.
7.Даніель Дефо “Робінзон Крузо” – П’ятниця (слуга).
8.Жюль Верн “Діти капітана Гранта” – Гаррі Грант.
9.Ернест Сетон-Томпсон “Лобо-володар Курумко” – Вовк
10.Євген Гуцало “Лось” – Два брати.
11.Ганс Крістіан Андерсен “Соловей” – Куховарка.
12.Володимир Винниченко “Гей, чи пан, чи пропав...” Івашко.
13.Іван Франко “Фарбований лис” – Микита.
14.Шарль Перро “Кіт у чоботях” – Маркіз де Карабас.
Бібліотекар. Наступний конкурс для дівчат - “Всезнайки”. Зараз багато видано книг з домогосподарства, вони мають довідковий характер. Матеріал в них розташований за темами. Вам, двом учасницям, будуть подані конвнрти з матеріалами конверти. В них описана ситуація, з якої ви повинні вийти за допомогою книг, які лежать на столі.
Завдання 1 До, тебе прийшла подруга і сказала, що їй вчора бабуся привезла дві кімнатні квітки, а вона ніколи не доглядала кімнатні рослини. Як ти їй допоможеш? В твоїй бібліотеці є дві-три книги з домогосподарства. В них ти знайдеш відповідь на питання: “Догляд за кімнатними рослинами” Література: (підібрати необхідну)
Завдання 2 Твоя однокласниця вирішила зайнятися макраме. Але вона немає потрібної літератури, а в твоїй бібліотеці є декілька книг. Допоможи їй зробити перші кроки в основних вузлах плетіння макраме. Література: (підібрати необхідну).
Бібліотекар. Поки дівчатка готуються, пропоную трохи погратися. Пограємо з вболівальниками “Хто тут був і що забув?”. Назвати автора і назву твору, в яких зустрічається цей предмет:
1.Шкатулка (П.Бажов “Малахітова шкатулка”)
2.Горщик (Б.Гримм "Горщик каші")
3.Самовар (К.Чуковський “Муха-Цокотуха”)
4.Телефон (К.Чуковський “Телефон”)
5.Горішок(Г.Андерсен “Принцеса на горошині”)
6.Книга (А.Толстой “Буратіно”)
7.Квітка (Аксаков, “Аленький цветочек”)
Бібліотекар. Наступний конкурс для хлопчиків. Перевіримо, що знають наші хлопці.
1.Кого називають бійцем “невидимого фронту” (Розвідника)
2.Як називають підлітка, котрий навчається морській справі? (Юнга)
3.Що означає слово “гардемарини” (в перекладі з французької означає “Морська гвардія”, звання “гардемарин” присвоюють вихованцям, які закінчили школу математики і навігаційних наук, морську академію).
4.Чому спис і щит – нерозлучні, але довічні вороги? (Спис призначений для нападу, а щит для захисту від нього).
5.Вірний друг лицаря (Кінь)
6.Частина одягу лицаря, яка захищає голову (Шолом).
Бібліотекар. Молодці, діти, ви показали кмітливість і знання історії, а зараз проведемо наступний конкурс “Розминка, - смішинка” (хто перший вгадає). Подивимось, як наші учасники ставляться до гумору.
1.Про яку казку йде мова ? Взя Де за ре, тя-по, а вы не не! По Де Ба, Ба за Де, Де за ре, тя-потя, а вы не мо. (Ріпка)
2.Вирішив один Царевич навчити розмовляти казкового героя. Посадив перед собою і завів з ним розмову. - Ну! - Ква! - Ну! - Ква! - Що “ква”? - А що “Ну”? Питання: Що це за персонаж? (Жаба) Царівна).
3.Що можна приготувати, але неможливо з’їсти? (Уроки)
4.Улюблений звук учня ? (Дзвінок)
Бібліотекар. Молодці! Ви дійсно веселі і винахідливі діти. А зараз - новий конкурс “Допитлик і любознатик”. У всі часи гострий розум, винахідливість допомагали дуже багатьом людям. Зараз перевіримо вашу кмітливість (хто перший)
1.Коли курочка Ряба стоїть на одній нозі, важить 2 кг. Скільки буде важити курочка Ряба, якщо вона буде стояти на двох ногах? (Також 2 кг.)
2.Подарувала Баба Яга на день народження Змієві Гориничу плеєр, він зрадів подарунку, але через декілька хвилин був вже не радий - у плеєра виявилося більше слухачів, ніж навушників. На скільки більше слухачів? (На два слухачі, так як у нього три голови).
3.У баби Яги 1 ніс, 2-є очей, 20 пальців. А чого ще 20 ? (нігтів).
4.Еллі уважно подивилася на Тотошку і побачила, що у нього 2 праві лапи, дві ліві лапи, 2 передні лапи, 2 задні лапи. Скільки лап у Тотошки нарахувала Еллі ? (4 лапи)
5.Яке дивовижне число наснилось Юрі Баранкіну, якщо воно більше одиниці, але менше трійки (Двійка)
6.Американський носоріг важить 2 тони, а знаменитий на весь світ обжора Робін Бобін Бара бек важить 109 центнерів, 999 кілограмів і 1000 грамів. Хто важчий: африканський носоріг чи всесвітній ненажера? (У них однакова вага).
7.Назвіть прислів’я і приказки, в яких зустрічаються числівники (наприклад сім) (хто більше). Думати - 1 хв. (написати на листку). (Семеро на одного не чекають. Сім раз відміряй, а один раз відріж. Сім п’ятниць на тиждень.)
8.Як перерахувати 5 днів тижня, не називаючи при цьому ні чисел, ні назви дня? (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).
Бібліотекар. Ми продовжуємо далі свою "Подорож до країни знань"
Наступний конкурс “Коло знань”. Ви знайомі з енциклопедіями, словниками, довідниками. Єгиптяни говорили: “Ці книги роблять людей розумними і навчають неука, допомагають йому пізнати все”. Енциклопедія в перекладі з французької означає "коло знань". Вона в стислій формі дає різні відомості, пояснює поняття, назви, предмети. Енциклопедія відповідає на відповіді “Хто?, Де?, Коли?” “Чому”. Учасникам необхідно знайти пояснення слів, використовуючи не менше 2-3 джерел. Біографія – бібліографія, фонотека-бібліотека, ерудит-поліглот, енциклопедія - картотека В цьому вам допоможе виставка “Заглянь у словник”.
Бібліотекар: Поки учасники шукають пояснення слів, ми починаємо наступний конкурс “Ой як просто!” Я буду задавати кожній команді питання, а ви швидко відповідайте.
1. Перша квітка весни. (Пролісок) 2. Дуже гірка трава. (Полин) 3. Скринька для зберігання коштовностей. (Шкатулка) 4. Частина збруї для загнуздування коня. (Вудила) 5. Невелика тварина, що живе у воді, але не риба. (Рак) 6. Огляд військ. (Парад) 7. Воїн і мешканець Запорізької Січі (Козак) 8. Яка нитка в природі найтонша. (павутина)
9. Згадайте назву дуже красивого птаха з дуже гидким голосом. (Павич)
10. Що повинно втратити дерево, щоб вважатися кущем? (стовбур)
11. Село, у якому народився Т.Г.Шевченко? (Моринці)
12. Автор твору “Тарасові шляхи” (Іваненко )
13. Великий російський художник, у якого вчився Т.Г.Шевченко (Брюллов)
14. Художник, земляк Т.Г.Шевченка, який брав участь у викупі його з кріпацтва. (Сошенко)
15. Найвидатніша оригінальна літературна пам’ятка. (“Слово о полку Ігоревім”)
16. Хто автор “Повісті врем’яних літ”? (Нестор)
17. Найчарівніша квітка літа (Троянда)
18. Дерево, цвіт якого допомагає від кашлю (Липа)
19. Великі кисло-солодкі ягоди (Аґрус)
20. Письмове оголошення про концерт, виставку тощо (Афіша)
21. Круглий майданчик у цирку, де виступають артисти (Арена)
22. Холод з температурою нижче нуля (Мороз)
23. Холодна зброя морського офіцера (Кортик)
24. Яка риба названа іменем людини? (Карп)
25. Які тварини найкраще піддаються дресируванню (Собаки)
26. Чим риба корюшка схожа на птахів, але не на зозулю ? (Вона не в’є гніздо)
27. Хто в лісі без сокири будує хату без кутків? (Птах)
28. У засушеному вигляді це називається урюком, курагою, а свіжому? (Абрикос)
29. Село, у якому провів дитячі роки Т.Г.Шевченко? (Кирилівка)
30. Подруга дитячих років Т.Г.Шевченка (Оксана)
Бібліотекар. Наш наступний конкурс: “Загадковий”, Кожній команді пропонується згадати по три загадки на тему: “Школа, підручники, книги” (3 хв.)
Бібліотекар. Наш заключний конкурс “Кіт в мішку” Те, що знаходиться в мішку: 1.
· Може і само стати мішком, якщо знадобиться; · Є настановою в дорогу;
· “І напоїть і нагодує, тільки спати не покладе”
Отже, що знаходиться в мішку ? (Скатертина)
2.
· Грає неабияку роль в долі Кощея Безсмертного.
· Виявилось не під силу дорослим людям з життєвим досвідом, а маленький гризун впорався з цим доволі успішно.
· Є одним з символів головного православного свята.
Так що знаходиться в мішку? (Яйце)
Нагородження переможців
Бібліотекар. Дякуємо всім ! Друзі, ви сьогодні проявили кмітливість, показали знання і любов до книг. Сподіваємося, що ви залишитесь штурманами для своїх друзів в величезному морі книг. І хай завжди вам на допомогу приходить книга.
Источник: http://www.sasl.at.ua |