Понеділок, 25.11.2024, 16:21
Вітаємо на сайті САШБ! Гость | RSS

Славутицька асоціація шкільних бібліотекарів

Методична скарбничка бібліотечного фахівця

Головна » Статьи » Сценарії бібліотечних заходів » Виховні години

“Захист професії”: Конкурсна програма
“Захист професії”
Конкурсна програма
  
В.М.Короткевич
Славутицький Центр професійного розвитку
провідний бібліотекар
  
Мета: популяризація знань із спеціальностей, підготовку з яких надає ЦПР, задоволення потреб старшокласників у професійному та суспільному самовизначенні.
  
Хід конкурсної програми
  
1-й ведучий: У світі–тисячі професій!!! Як зорієнтуватись в такій їх кількості? Як вибрати серед них ту, з якої розпочнеться ваш трудовий шлях, а можливо, і “доросле” життя? Це хвилює кожного із вас, присутніх у залі старшокласників.
  
2-й. Вибір професії – складний і відповідальний крок в житті людини. Він має бути свідомим і самостійним.
  
1-й. Зробити правильний професійний вибір — значить знайти своє місце в житті, визначити свою долю. Неправильний вибір завдає великої шкоди самій людині та призводить до значних економічних втрат.
  
2-й. Процес адаптації людини до професії має велике значення для розбудови економіки нашої держави. А формула правильного вибору досить проста: потрібно, хочу, зможу.
  
1-й. За роки навчання у школі ви маєте змогу ознайомитися з окремими професіями на класних годинах, уроках трудового навчання, в колі сім’ї, знайомих, друзів.
  
2-й. Але є у нашому місті заклад, який не тільки проводить профорієнтаційну роботу серед юнаків та дівчат, а й надає можливість оволодіти певною спеціальністю або професією. Це Центр професійного розвитку!!!
  
1-й. Він готує кваліфікованих робітників за 12-ма спеціальностями:
  • Комерсант офісу,
  • Підприємець,
  • Секретар керівника,
  • Водій автотранспортних засобів,
  • Помічник вихователя,
  • Перукар,
  • Швачка,
  • Столяр будівельний,
  • Оператор комп’ютерного набору,
  • Бібліотекар-бібліограф,
  • Кресляр,
  • Електрик.
  
2-й. Центр професійного розвитку має відповідні умови для навчання за кожною спеціальністю та бібліотеку з навчальною літературою, періодичними виданнями.
  
1-й. Але найціннішим скарбом нашого закладу ми вважаємо наших учнів-тих, хто вже оволодів професією, працює, і тих, хто ще навчається. Надаємо слово директору Центру професійного розвитку (Директор оголошує склад журі)
1 завдання
  
1-й. Перше завдання для команд – захист своєї спеціальності. На сцену запрошується команда...
  
(Виступ команд. Показ домашнього завдання "Захист своєї професії")
  
2-й.  Дякуємо усім учасникам команд.
1-й. А тепер я передаю слово журі для оголошення оцінок за перше завдання конкурсу. (Журі оголошує бали).
  
2 завдання
  
2-й. Здібності – це властивість особистості. Від здібностей залежить якість виконання роботи. Кожній людині незалежно від її професії треба розвивати свій “окомір” або, як кажуть у народі, вміти визначати “на око” вагу, ширину або інші властивості предметів, які вона часто використовує у своїй професії.
  
1-й. Зараз на сцену запрошуються капітани команд для участі в конкурсі “Окомір”.
  
На столі знаходяться речі, дивлячись на них, ви повинні відповісти на такі запитання:
  
Капітан команди “Швачка”:
1. Яка довжина і ширина шматка тканини?
2. Маса електричної праски?
  
Капітан команди “Столяр будівельний”:
1. Яка висота стільця?
2. Яка товщина дошки?
  
Капітан команди “Секретар керівника”:
1. Скільки клавіш у механічної друкарської машинки?
2. Які поля даного документу?
  
Капітан команди “Помічник вихователя”:
1. Яка ємність одноразового стаканчика?
2. Скільки грамів у столовій ложці?
  
Капітан команди “Оператор комп’ютерного набору”:
1. Визначіть величину монітора по діагоналі.
2. Шрифтом якого розміру набраний документ?
  
Капітан команди “Водій транспортних засобів”:
1. Який номер даного рожкового ключа?
2. Скільки літрів бензину вміщується в даній каністрі?
  
Капітан команди “Комерсант офісу”:
1. Скільки купюр у банківській пачці?
2. Скільки предметів у мішку?
  
1-й. Шановне журі, передаємо вам слово для визначення переможців конкурсу “Окомір”. (Журі оголошує переможців конкурсу капітанів).
  
3 завдання
 
2-й. Третє завдання для команд – це літературний конкурс.
Мова – найдорожчий скарб народу. Як найціннішу спадщину, як заповіт передає кожна мати своїй дитині любов до народу, до рідної мови.
  
1-й. Справжньою окрасою літературної спадщини кожного народу, кожної національності є прислів'я та приказки. Тому зараз ми хочемо перевірити ваші літературні знання. Ми роздамо конверти з завданням. (2-й роздає конверти командам). Вам необхідно:
  • пояснити значення даних слів,
  • доповнити прислів’я чи народну приказку ключовим словом.
2-й. Через 3 хвилини капітани повинні дати відповідь. Ну і звичайно першим буде давати відповідь капітан команди, який найшвидше вийде на сцену.
 
(Капітани дають відповіді).
 
1-й. Шановне журі, просимо вас виставити оцінки за це завдання та підвести підсумки нашого конкурсу. А ми на сцену запрошуємо команду “Перукар.”
 
2-й. Ця професія у ЦПР існує тільки рік. Але і за такий короткий час дівчата досягли досить великої майстерності у своїй справі. (На сцені учениці зі спеціальності “Перукар” роблять зачіски ).
 
1-й. Погодьтеся, в кожному з нас живе незгубне бажання до змін. Найлегше це зробити, змінюючи зачіску. Гарна зачіска є окрасою людини і відображає її характер. Причісане та укладене у певному порядку волосся може підкреслювати красу обличчя та фігури або приховати їх недоліки.
2-й. Недаремно говорять, що гарна зачіска допомагає створити людині свій імідж та стиль. Треба тільки визначити, як доглядати за своїм волоссям та шкірою, навчитися мистецтву макіяжу, тому що турбота про свій зовнішній вигляд стане вашою другою натурою.
1-й. Сучасна мода йде назустріч нашим бажанням, пропонуючи все нові та нові стрижки та зачіски.
2-й. Тому ми зараз пропонуємо вам уважно спостерігати, як учениці виконують своє завдання. Завдяки цим навичкам ви зможете засвоїти не тільки чотири зачіски, які зараз продемонструють учасниці конкурсу, але на основі їх можна виконати будь-яку іншу швидко, професійно навіть у домашніх умовах.
 
(Учениці-перукарі покидають сцену а учениці-моделі демонструють зачіски).
 
1-й. Збігло, як бачте, зовсім небагато часу, і зачіски готові!
2-й. Модель №1. Молодіжна зачіска. Пасує для волосся довжиною нижче плечей. Вам потрібні: зажими, лак для волосся.
1-й. Модель №2. Вечірня зачіска. Вам потрібні: лак для волосся, заколки, шпильки, гель для волосся, пінка.
2-й. Модель №3. “Шалені вузли”. Більш пасує для волосся довжиною нижче плечей. Перед виконанням волосся потрібно змастити пінкою. Туго закручуючи пасмо волосся по всій довжині, складаємо вдвічі у напрямку так, щоб пасма закручувались навколо самих себе. Потрібні: гель, шпильки, лак, резинки для волосся.
1-й. Модель №4. “Укладка волосся”. Вам потрібні: мус для укладання, фен, пласка або середня кругла щітка для волосся, лак та гель.
 
2-й. Дякуємо команді “Перукар”. А тепер настав час для оголошення переможців конкурсу “Захист професії”. Запрошуємо всі команди-учасниці на сцену. Нагадуємо , що конкурс мав 3 завдання:
1. “Захист професії”;
2. “окомір”;
3. літературний конкурс.
 
1-й. Отже, вам слово, шановне журі. (Журі називає переможців та вручають дипломи ЦПР).
На цьому ми закінчуємо наш конкурс.
2-й. До побачення! Хай щастить вам у виборі вашої професії.
(Звучить музика).
 
Додаток
Літературний конкурс (завдання для команд)
 
Водій транспортних засобів
 
Прислів’я та приказки
Без____(труда) немає плода. Тяжко тому_____(жити), хто не____(хоче) робити.
 
Поясніть значення слова
Кваліфікація – (рівень знань та трудових навичок, необхідних для виконання робіт певної складності за відповідною професією чи спеціальністю).
Кондиція – (норма, стандарт, якість, ґатунок, яким згідно з договірними умовами має відповідати той чи інший товар).
 
Перукар
 
Прислів'я та приказки
____(очам) страшно, а руки роблять. Хочеш______(їсти) калачі, не_______(сиди) на печі.
 
Поясніть значення слова
Реклама – (цілеспрямоване інформування споживачів та формування попиту на конкретні товари або послуги).
Підручник – (друкований твір, в якому викладено основи знань з певного навчального предмета на високому науковому та методичному рівні).
 
Оператор комп'ютерного набору
 
Прислів'я та приказки
Треба____(нахилитись), щоб води напитись. Чужими____(руками) тільки жар______(загрібати).
 
Поясніть значення слова
Сервер – (апаратно-програмний вузол локальних обчислювальних мереж, який керує рештою вузлів мережі).
Оцінка – (вираз в умовних знаках (балах), а також в оцінювальних судженнях учителя учнями знань, набуття вмінь і навичок, встановлених програмою).
 
Секретар-керівника
 
Прислів'я та приказки
____(даремного) хліба ніде не має. Маленька _____(праця) краща за велике____(безділля).
 
Поясніть значення слова
Резюме – короткий виклад суті доповіді, статті, короткий висновок із сказаного).
Комунікабельність – вдатність до спілкування, налаштовування контактів та зв'язків).
 
Швачка
 
Прислів’я та приказки
На.___(дерево) дивись, як родить, а на людину, як____(робить). Відстанеш____(годиною), не здоженеш родиною.
 
Поясніть значення слова
Аплікація – (орнамент або художнє зображення, виконане накладанням (нашиванням) на тканину (папір) різнокольорових шматочків матерії або паперу).
Ремесло – дрібне виробництво готових виробів, що базується на ручній техніці).
Категория: Виховні години | Добавил: admin (30.01.2008)
Просмотров: 20921 | Рейтинг: 4.3/26 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту
Категории каталога
Виставки та експозиції [1]
Виховні години [23]
Форма входу
Пошук
Наші друзі

 
 
 
 
Каталог@Mail.ru - каталог ресурсов интернет Отрок.ua - Православный журнал для молодёжи  
Статистика
Опитування
Чи може інформація із Internet замінити користування бібліотеками?
Всього відповідей: 705
Міні-чат
Copyright MyCorp © 2024