Методична скарбничка бібліотечного фахівця
В категории материалов: 4 Показано материалов: 1-4 |
|
Сортировать по:
Назві
«Все начинается с читателя, и все возвращается к нему» (некоторые аспекты библиотечного обслуживания)
Н.В. Бубекина, заведующая научно-методическим отделом Российской государственной детской библиотеки,
г. Москва
Всем хорошо известно, что библиотеки опираются на четырехугольный фундамент: фонды, читатели, материальная база, библиотекарь. Без какой-либо одной составляющей нет нормально работающей библиотеки. Однако главным, основным «несущим» в этой конструкции был и остается именно читатель. Хотим мы этого или нет, но библиотеки относятся к сфере обслуживания, то есть предоставления услуг. |
ДІЯЛЬНІСТЬ ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕК ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОТРЕБ СТАРШОКЛАСНИКІВ
Автореферат дисертації
на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук
МАТВІЙЧУК О.Є.
В дисертації досліджено процес забезпечення інформаційних потреб учнів старших класів засобами шкільної бібліотеки. Проаналізовано погляди вчених на роль бібліотеки навчального закладу як центру задоволення потреб в інформації, здійснено аналіз теоретичних праць з питань функціонування бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу (шкільний бібліотечно-інформаційний центр, бібліотека-медіатека), розглянуто теоретико-методологічні засади вивчення і задоволення інформаційних потреб, досліджено їх зміст і структуру, проаналізовано інформаційно-комунікативну діяльність учнів старших класів. Визначено специфіку діяльності бібліотекарів шкільних бібліотек, запропоновано модель підвищення їх кваліфікації в умовах післядипломної освіти, розкрито складові їх професійної компетентності. Розроблено й обґрунтовано модель діяльності шкільної бібліотеки з ефективного забезпечення інформаційних потреб старшокласників, структурними елементами якої є: дослідження потреб учнів в інформації, комплектування фонду, підвищення професійної компетентності шкільного бібліотекаря, формування бібліотечно-інформаційних умінь старшокласників.
|
Інформаційне забезпечення потреб ліцеїстів бібліотекою Славутицького ліцею
(За матеріалами соціологічного дослідження,
проведеного завідуючою бібліотекою Н.А.Свириденко)
З метою вивчення об`єктивного стану інформаційного забезпечення ліцеїстів було проведено соціологічне дослідження „Забезпечення інформаційних потреб ліцеїстів бібліотекою Славутицького ліцею”. Для проведення дослідження була розроблена анкета з колом питань (додаток1), зміст яких відобразив завдання дослідження та не викликав труднощів в опитуваних читачів. За мету поставлено вивчення об`єктивного стану інформаційного забезпечення ліцеїстів. Збір інформації проводили за методом роздаткового анкетування. Цей вид опитування найнадійніший, він гарантує добросовістне заповнення анкет, забезпечуючи повну анонімність та дає змогу за короткий час зібрати первинну інформацію. До соціологічного дослідження було залучено 159 дітей 14-16 років. |
Электронные библиотеки и их роль в профессиональной деятельности учителя
Сергей Анохин,
кандидат педагогических наук,
заведующий кафедрой машиноведения и информационных технологий
Стерлитамакской государственной педагогической академии
Журнал «Народное образование» № 2 (1355) за 2006 год
Одним из самых востребованных ресурсов Интернета стали библиотеки. Их называют как виртуальными, так и электронными, цифровыми библиотеками. Особенность такого рода библиотек состоит в том, что определенная часть информационного фонда (или полностью весь фонд) после цифровой обработки становятся доступными через сети, CD или DVD. Они могут быть виртуальными, то есть существовать, так сказать, «без стен», либо опираться на ресурсы уже имеющихся традиционных библиотек. В последних оцифровываются сначала, как правило, каталоги, а необходимые для пользователей данные пересылаются по электронной либо обычной почте или по факсу. Для удовлетворения запросов читателей работает специально подготовленный персонал, используя современные средства информационных и коммуникационных технологий. В данной статье мы будем называть подобные библиотеки электронными, так как это название является наиболее часто употребляемым в России. |
|
Статистика |
|
|